Oficjalny przebieg trasy PGR2025
- To jest wstępnie planowana trasa PGR2025. Nie planujemy diametralnych zmian w stosunku do poprzednich edycji, jednak modyfikacje mogą wystąpić.
- W nazwie trasy podana jest data ostatniej aktualizacji.
- Przed startem sprawdź, czy masz aktualną wersję trasy.
Trasa Poland Gravel Race 2025
- Wiedzie w większości drogami utwardzonymi, szutrowymi, leśnymi.
- Na trasie znajdziecie kilka Odcinków Specjalnych (OS), długości do kilku kilometrów. Są to drogi w terenie, nieutwardzone.
- Trasa stanowi spójną, przejezdną rowerem całość.
- Sugerujemy rower gravelowy, trekkingowy, wyprawowy, górski, crossowy. Szosowy odradzamy, ale jak ktoś się uprze…
Zachęcamy do zapoznania się z opisami i relacjami z objazdów tras z lat ubiegłych.
Trasa jest wymagająca.
Limit czasu 80 godzin
Dystans ponad 500 km
ponad 10 000 m podjazdów
Cała trasa maratonu przebiega po drogach publicznych. Należy stosować się do przepisów ruchu drogowego oraz organizacji ruchu ustalonej przez zarządców dróg.
Aby pobrać ślad kliknij na jego nazwę lub „View Full Version” w oknie powyżej, przejdź do serwisu Ride with GPS, wybierz „More” z kolumny po lewej, a następnie „Export as File” i pobierz plik w wybranym przez siebie formacie (najczęściej będzie to GPX Track w formacie .gpx).
Brody i objazdy
Pogoda w górach może zmienić z godziny na godzinę a wraz z nią przejezdność brodów na trasie PGR. Jeżeli niemożliwe jest pokonanie brodu ze względu na wysoki stan wód, należy skorzystać z wyznaczonych objazdów.
Oficjalne objazdy brodów na Wiarze i Osławie:
PGR Detour#1 Wiar
PGR Detour#2 Oslawa
Decyzja o skorzystaniu z objazdu lub nie należy do uczestnika. Prosimy kierować sie własnym bezpieczeństwem przy podejmowaniu decyzji.
Brody i objazdy
Pogoda w górach może zmienić z godziny na godzinę a wraz z nią przejezdność brodów na trasie PGR. Jeżeli niemożliwe jest pokonanie brodu ze względu na wysoki stan wód, należy sporzystać z wyznaczonych objazdów.
Oficjalne objazdy brodów na Wiarze i Osławie:
Pogórze Przemyskie i Góry Sanocko-Turczańskie
Przygodę z Poland Gravel Race rozpoczynamy w Przemyślu półtorakilometrowym podjazdem na wzgórze Zniesienie. Dalej, szutrowymi drogami, pokonujemy kolejne kilometry i kolejne podjazdy. Ten stukilometrowy fragment daje ponad 2000 m podjazdów i jest uznawany przez niektórych za najbardziej wymagający odcinek PGR.
Bieszczady i Beskid Niski
Bieszczady na trasie PGR to przede wszystkim pasmo Otrytu, meandrujący San oraz widoki połonin z pięknej szutrówki u stóp Pasma Jasła. Na rzece Osławie zafundujemy sobie przeprawę uroczymi brodami między Mikowem a Duszatynem. W Beskidzie Niskim trasę poprowadziliśmy przez Ożenną, Wyszowatkę, Hańczową, Wysową Zdrój. Ale zanim wjedziecie w sielski krajobraz Beskidu Niskiego, czeka Was kilka sztywnych ścianek Pogórza Bukowskiego.
Beskid Sądecki
Krynicę odwiedzimy przejeżdżając przez ścisłe jej centrum trasą Velo Krynica i dalej doliną Muszynki do Powroźnika. Podjazd do Bacówki nad Wierchomlą wieńczy wspaniały widok, przy dobrej pogodzie można podziwiać stamtąd Tatry i Pieniny. Na Dalej Wierchomla, Piwniczna i Rytro. Z Roztoki Ryterskiej podjedziemy na przełęcz Żłobki i dalej do Szczawnicy.
Pieniny i Spisz
Ze Szczawnicy jedziemy w kierunku Krościenka, później u stóp Pasma Lubania symbolicznie odwiedzimy Gorce. W Kluszkowcach przywitamy się z Jeziorem Czorsztyńskim i wzdłuż jego brzegów pojedziemy na Spisz. Wśród Dursztyńskich Skałek zmierzamy w kierunku Szczytu Grandeus (odcinek specjalny, OS Grandeus, możliwe błoto gdyby padało). Dalej jest klasyka – Łapszanka i Brzegi Górne.
Głodówka
Metę zaplanowaliśmy w Schronisku Głodówka – klimatyczne miejsce, skąd rozciąga się jedna z najpiękniejszych panoram na Tatry. Do tej pory gościliśmy tam co roku we wrześniu, teraz będziemy jeszcze w sierpniu. Ci z Was, którzy jechali Maraton Północ – Południe, znają to miejsce.
Przebieg trasy w nieznacznym stopniu może ulec zmianie ze względu na planowany latem objazd trasy. Modyfikacje mogą także wynikać z warunków pogodowych przed terminem maratonu jak i z prognoz na czas jego trwania.